Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

מגמות בתחום השילוט המודפס

למרות ההתחזקות ההולכת וגוברת של המדיה הדיגיטלית בתחום הפרסום  בכל רחבי העולם, הולכת כיום ומסתמנת מגמה של חזרה לתחום השילוט על סוגיו  החזרה הזאת אינה נעשית אומנם בקנה מידה רחב אבל יש לה מספר גורמים מהותיים שככל הנראה יתנו את אותותיהם במהלך שנת 2019 בכמה מישורים

מאת: ראובן שבת |

למרות ההתחזקות ההולכת וגוברת של המדיה הדיגיטלית בתחום הפרסום, בכל רחבי העולם, הולכת כיום ומסתמנת מגמה של חזרה לתחום השילוט על סוגיו. החזרה הזאת אינה נעשית אומנם בקנה מידה רחב אבל יש לה מספר גורמים מהותיים שככל הנראה יתנו את אותותיהם במהלך שנת 2019 בכמה מישורים.

שילוט  מול דואר אלקטרוני:

בשנים  האחרונות חוקקו במרבית המדינות בעולם חוקים ברורים נגד מייל ספאם ותופעות דומות. כך גם לגבי מי ששולח מיילים בתפוצה רחבה  מחוייב על פי חוק לאפשר למקבלי המייל דרך מיידית  להסיר את עצמו מהרשימות כנגד זאת שילוט חוצות הוא דבר בעל נראות ברורה, החל משלטי ענק וכלה בשלטי רול אפ או שילוט פנים בתוך חנות או חלון ראווה.

יתרה מכך, נמצא כי לקוחות רבים מתחילים כבר להירתע משטף הדואר הפרסומי הנשלח אליהם באמצעות המיילים. לכן תקנות וחוקי  הGDPR של רשויות האיחוד האירופאי שינו את התנהגות החברות הגדולות בעולם כולו ביחס לפרטיות לקוחות כללים אלו נאכפים בהדרגה גם על חברות קטנות יותר ומקומיות יותר.

שילוט חוצות  מודפס מול שילוט דיגיטלי

לפני חמש שנים נוצרה בקרב ספקים דיגיטליים ולקוחות שהן חברות ענק צפיה גדולה מאוד משילוט דיגיטלי שאינו מודפס.

פרסום זה אכן זכה להצלחה במשך שלוש שנים . אבל בשנתיים האחרונות חלה בו דעיכה מסוימת מכיוון שהם יצרו בלבול בקרב נהגים על הכביש והפכו בחלקם למטרד בגלל גודלם והמסרים הקופצים ומתחלפים בתדירות גבוהה מדיי מול העיניים.

מצב זה החזיר בחלקו לקדמותו את הפופלריות של שלטי הענק המודפסים שנראותם גם טובה יותר ממילא.

חידושי חומרים וטכנולוגיות

בשנים האחרונות התפתחו בשוק השילוט טכנולוגיות ושימוש מגוון ונרחב בחומרים חדשים: UV, לטקס, סובילימציה ,אקו סולבנט. מתוכם הסובלימיציה תופסת את הנתח המרכזי יותר של הייצור . בין השאר בגלל גמישות החומר בתנאי טמפרטורה שונים. עלות הייצור הזולה יחסית, קלות ההתקנה וגמישות המיקומים לשלטים.

הדפסת UV, מאפשרת הדפסה על מצעים קשיחים באיכות גבוה יותר מחומרים אחרים. הלטקס ידידותי מאוד לסביבה ושומר על איכות גבוהה של מוצר מוגמר. האקו סולבנט ידידותי לסביבה ושומר גם הוא על איכות טובה של המוצר המוגמר.

 

בסיכומו של דבר, שוק השילוט אינו דועך או גווע למרות המדיה הדיגיטלית. החידושים המהותיים בטכנולוגיות ההדפסה, הכניסה של חומרים חדשדים וידידותיים לסביבה עושה את שלה בכל תחומי השילוט כולל הפורמט הרחב ומצב זה מעיד שהביקוש והייצור יגדילו ככל הנראה את תוצאותיהם החיוביות גם במהלך שנת 2019