Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

מגמות חדשות בהדפסות לחגים

גם השנה  כבשנים קודמות חלה ירידה בכמויות ההדפסה לראש השנה ולחגים. ירידה זו אינה דראסטית אומנם והיא מוצאת את ביטויה רק בכמה אחוזים בודדים   אך יחד עם זאת הולכת ומסתמנת תמונה ברורה שאותה לא ניתן יהיה כנראה לשנות יותר, מבחינת "אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור"

מאת: ראובן שבת |

גם השנה, כבשנים קודמות חלה ירידה בכמויות ההדפסה לראש השנה ולחגים. ירידה זו אינה דראסטית אומנם והיא מוצאת את ביטויה רק בכמה אחוזים בודדים.  אך יחד עם זאת הולכת ומסתמנת תמונה ברורה שאותה לא ניתן יהיה כנראה לשנות יותר, מבחינת "אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור".

התמונה היא שהביקוש כמו גם הדרישה להדפסות כמותיות של לוחות שנה, אריזות המוניות לחגים, יומני שנה, מתנות מודפסות בכמויות גדולות ,וכו', ירדה מאוד.

הדגש כיום הוא בכמויות קטנות, ולעיתים אפילו קטנות מאוד, אבל בהקפדה על ייחוד המוצר ואיכותו.

ראובן מיכאלי, הבעלים של דפוס גלאור מתל אביב:" יש בפירוש מגמת ירידה בתחום ההדפסות לראש השנה והחגים. בעבר זו הייתה תקופת עמוסה בעבודה, גם בגלל שזה השיק לתחילת שנת הלימודים. כיום, יש מגמה ברורה של ירידה בכמויות ההדפסות לשני תחומים אלו. מבחינתנו, אנחנו הלכנו לכיוון של מוצרי שילוט וקד"מ ספיצפיים ללקוחות. אנחנו מציעים להם אפשריות, או מתאימים את צרכינו לדרישות שלהם. כאשר המגמה היא להדפיס שלטים ייחודיים או הדפסות קד"מ מיוחדים לחגים והרבה פחות להדפיס לוחות שנה, אפילו מיוחדים, או מוצרי דפוס אחרים שבעבר אפיינו את תקופת ראש השנה והחגים."

ניר דביר, הבעלים של חברת UOPO, המתמחה במתן פתרונות בתחום המדבקות והתיווי לבתי דפוס:" בבתי דפוס וגם אצל חלק גדול מהצרכנים הבינו את הצורך והחשיבות לקבל מוצר עם משמעות. כזה שיהיה פחות המוני, אבל יותר איכותי ויחזיק לאורך זמן. למשל, מדבקות ותוויות מעוצבות לפי הזמנה אישית או של חברה וארגון. אבל הם מותאמים חיצונית וצורנית להסרה, ולשמירה לפעם הבאה. זהו למעשה חידוש מהפכני. כי לא חייבים מדי שנה להפיק מוצרים נוספים עם מדבקות ותוויות חדשות, אפשר להשתמש באותן מדבקות ותוויות על מוצרי מתנה לחגים ,שהם אחרים לגמרי. זוהי מגמה בולטת כיום בשוק, המחליפה את הכמויות הגדולות לחגים במקומות רבים."

ישראל גבעון, הבעלים של דפוס גבעון מפתח תקווה:" הירידה הזאת בהדפסת לוחות שנה, יומנים, מוצרי מתנות צנועים או יקרים באריזות מיוחדות , תלך ותגדל לדעתי. בעידן של אינטרנט ,סמרטפונים וכו', הדברים הללו נעשו ברובם מיותרים. ממה שאני רואה תחום השבחות הנייר תופס תאוצה לקראת החגים, מכיוון שעסקים וארגונים מחפשים לבדל את עצמם לגבי המתנות לעובדים. לא עוד מתנה רגילה. אלא משהו ייחודי, מיוחד, איכותי אפילו, שיצור הערכה מצד העסק או החברה לעובדיהם. השבחות על גבי אריזות, מוצרים שונים, כרטיסי ביקור, יומנים אישיים של עובדים, הפכו להיות יותר ויותר מוצרים מבוקשים השנה."

דני סבג, הבעלים של צילום דן מקריית אונו:" יש כיום טרנד משמעותי ההולך ומתפתח של

ברכות שנה טובה, מתנות, מוצרי קד"מ לראש השנה והחגים, שמודפסים בכמויות הולכות וגדלות על גבי מצעים קשיחים, כמו עץ, פרפקס, קרמיקה, זכוכית, אבן אפילו. באופן הזה המתנה של החג מקבלת הרבה יותר נפח משמעותי בעיני מי שנותן אותה ובוודאי בעינה מי שמקבל אותה, וכמובן שהעובדה שזאת מתנה מיוחדת ואיכותית היא בעלת משמעות רבה, לעומת המתנות המודפסות שפעם היו נוהגים לחלק לעובדים, בראש השנה ובחגים."