Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

תערוכות דפוס יתרונות וחסרונות

מדי שנה מתקיימות ברחבי העולם קרוב ל200 תערוכות דפוס שונות ובתחומי דפוס שונים  החל ממכונות דפוס   גימור  אריזות  עבור דרך תערוכות שונות למכונות גימור שילוט לסוגיו צילום ודפוס  וכלה בתערוכות שעניינם נייר  עיצוב וחומרי גלם

מאת: ראובן שבת |

 

מדי שנה מתקיימות ברחבי העולם קרוב ל200 תערוכות דפוס שונות ובתחומי דפוס שונים.

החל ממכונות דפוס , גימור, אריזות. עבור דרך תערוכות שונות למכונות גימור, שילוט לסוגיו, צילום ודפוס, וכלה בתערוכות שעניינם נייר, עיצוב וחומרי גלם.

התערוכות הגדולות כמו הדרופה, לייבל אקספו, שנחאי, טוקיו, מתקיימות כמובן מטבע הדברים אחת לשנתיים או ארבע שנים, בגלל גודלם הרב והקהל הרב שמגיע אליהם, והלוגסטיקה המורכבת מאוד הקשורה בהפקתם. ישנם לעומת זאת תערוכות שנתיות או דו שנתיות ( דוגמת ישפרינט בישראל), שהן מצומצמות הרבה יותר ופונות לקהל יעד קטן יותר.

בשנים האחרונות לא קטן אומנם מספר התערוכות כמעט. להוציא כמה מקומות שבהם תערוכות מסורתיות בתחום בוטלו לחלוטין, אבל ככלל העניין נותר בעינו. היינו-תערוכות דפוס ונושאי דפוס מתקיימות עדיין בכל רחבי העולם ומושכות אליהן קהל מבקרים לא קטן.

ברם, עם הרחבת השימוש ברשת האינטרנט לרכישת ציודים וחומרי גלם, חל גם צמצום מסוים בעניין שיש לחלק מבעלי בתי הדפוס, בנסיעה פיזית ושהות בתערוכה.

תערוכת דפוס היא אומנם עדיין במרבית המקרים גורם מאיץ ואטרקטיבי לענף הדפוס בכל העולם, אבל ישנה גם זליגה אל החיפוש והקשר עם ידע וציוד דרך הרשת, מבלי להגיע לתערוכה.

מה אומרים על כך אנשי דפוס מובילים בישראל?

שלמה מנשרוף, מנכ"ל פעילות HP   ישראל:" תערוכת דפוס מהווה תמיד הזדמנות מצוינת להצגת תכלית בעבור יצרני וספקי ציוד ומיכון. חשיפה והיכרות עם טכנולוגיות חדשות וחדישות בתחום. הזדמנות ייחודית לראות מקרוב ביצועי מכונות לסוגיהן. יצירת גירויים ללקוחות. רכישת ידע מקצועי נוסף באמצעות סמינרים והרצאות. חסרון של תערוכה יכול להיות: תיארוך קרוב וצמוד מדיי בין תערוכות. מקומות שבהם אין מספיק עניין , מחסור  בגירוי ותכנים מושכים באירועים הנלווים בתוך התערוכה ( הרצאות, סדנאות עיון, הדרכות מקצועיות) פיזור יתר וחוסר מיקוד היוצר בלבול, שעמום ואכזבה אצל המבקרים."

יוסי שוחט, מנכ"ל פרינטק ספקית מכונות גימור:" בתערוכות דפוס יש יתרון עצום של רכישת ידע מקצועי רחב שלא ניתן לרכוש אותו במקומות אחרים. נחשפים לחידושים, לטכנולוגיות שונות בפעם הראשונה ממש. ובעיקר זה מהווה כלי מצוין ליצירת אינטרקציות עם עמיתים ועם לקוחות חדשים."

גדי גולדשמיד, מנכ"ל חברת רוטה פי:" בתערוכה עולמית רואים את כל המתחרים במקום אחר. אלא שכיום יש מגמה של ריכוז תכנים וחומרים של "בית פתוח" של חברות שאינן מעוניינות דווקא לחשוף את המוצרים שלהם בפני כולם ובפרט לא בפני המתחרים. בתערוכה רואים את כל המתחרים ובמגמת הבית הפתוח, שהולכת וכובשת חברות הקשר עם הלקוח הוא ממוקד, חסכוני יותר מבחינתו ואולי גם כדאי יותר."

דניאל בן מויאל, סמנכ"ל שיווק, אפסון: "היתרונות של תערוכה הם ברורים, מפגש עם לקוחות רבים מרגיל, הצגת יכולות שונות בפני לקוחות, ואפשרות של הרחבת מוצרים ומיתוגם. ערך מוסף הוא היכן המציג נמצא מול המתחרים, ברמת התמחור, והיכולות הטכנולוגיות השונות. ולעיתים גם שקיפות. לבדוק מגמות חדשות. מצד שני הריבוי, המסה העצומה של האנשים אינה מאפשרת קשר ישיר עם הלקוח ואז עלולים לפספס לקוחות או ליצור רושם מוטעה לגבי העניין מהווים חסרון. בסיכומו של דבר 90% מתערוכה זה יתרונות ורק 10% זה חסרונות."