Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

הצלחה מרשימה לתערוכת האריזות במילאנו

כ150 אלף איש ( ומתוכם 106 אלף איש  קניינים) ביקרו השנה בתערוכת האריזות הגדולה PRINT 4ALL שהתקיימה במרכז הירידים הגדול במילאנו מזג אוויר אביבי למדיי קיבל את המבקרים הרבים ויצר לבאים אווירה מסבירת פנים ונעימה באחת הערים הגדולות והיפות באירופה

מאת: ראובן שבת |

כ150 אלף איש ( ומתוכם 106 אלף איש  קניינים) ביקרו השנה בתערוכת האריזות הגדולה PRINT 4ALLשהתקיימה במרכז הירידים הגדול במילאנו. מזג אוויר אביבי למדיי קיבל את המבקרים הרבים ויצר לבאים אווירה מסבירת פנים ונעימה באחת הערים הגדולות והיפות באירופה.

לתמונות לחץ כאן:

PRINT4ALLהינה תערוכה אחת שהתקיימה במקביל לתערוכות נוספות במתחם: PLAST, IPACK-IMA, MEAT TECH INTRALOGISTICA ITALIA. כל זה תחת המטרייה ששמה THE INNOVATION ALLIANCE

בתערוכת PRINT4ALLניתן דגש על 3 תת תחומים: CONVERFLEX-   package printing and converting , GRAFITALIAPrinting& Communication  INPRINTING –  .industrial printing  

היינו-הדפסת אריזות, חיפוי אריזות, עיצוב גרפי של אריזות.

מתחמי התצוגה כללו תצוגת מכונות אריזה (קרטון, נייר), דפוס, פלסטיקה, זכוכית, פלטפורמות שונות לפתרונות אריזה, ביניהן כאלה שהן חדשניות ומתקדמות מאוד מבחינה טכנולוגית ויהוו למעשה את פתרונות העתיד בתחום.

מרכז הירידים הגדול מרוחק ממרכז העיר כעשרים דקות בנסיעה באמצעות הרכבת התחתית , היעילה , המדויקת והמהירה. וזו מגיעה כמעט עד לכניסה ממש.

שטח התצוגה השתרע על פני כ127 דונם. כ2660 חברות ונציגים שונים מ54 מדינות הציגו בתערוכה מגוון מכונות, מוצרים, חומרי גלם, פתרונות , שירותים נלווים ועוד. כל אלו הוצגו ב17 אולמות שונים במתחם רחב הידיים של התערוכה.

המבקרים בתערוכה נהנו ממגוון רחב היקף של חידושים רבים ושונים. בצד אלו התקיימו הרצאות מקצועיות באולמות הכניסה ובמתחמי התערוכה עצמה. הם כללו נושאים שונים החל מהחידושים העתידיים בתחום האריזות והפלסטיקה ועד שיטות שונות לאבטחת מידע מסחרי ואחר מפני מתחרים.

לרשות המבקרים עמדו דוכני מידע,  דוכני מזון מהיר, פיצות, בירה, גלידה ומיצי פרי.

פתיחת התערוכה התקיימה בקבלת פנים ובסימופזיון שהתקיים באולם המרכזי שבמתחם התערוכות.

האולם היה מלא  מפה לפה ועד אפס מקום, בנציגי חברות ויצרנים מכל רחבי העולם ומאיטליה.

המהדורה הראשונה של תערוכת הדפוס GRAFITALIAהתקיימה ב 1973 במילאנו

הדובר הראשון בכנס הפתיחה היה פבריציו קורסי, מנכ"ל התערוכה,

שדיבר על כך שהתערוכה היא שילוב של מסורת ומורשת כאחת. ובתחילה זו הייתה תערוכה קטנה ומינורית שכללה בעיקר יצרנים ומשווקים מאיטליה ומעט ממדינות נוספות באירופה. לאחר מכך היא התרחבה  לתחומי פלסטיקה, דפוס ומוצרים נוספים.

לארגון התערוכה אחראים שלוש גופים שונים:ACIMGA,  http://www.acimga.it/ithttp://www.4itgroup.it/ITGROUP4, http://www.argi.it/ARGI,http://www.fieramilano.it/

FIERAMILANO

 

בדבריו הדגיש עוד ואמר:" אני מאוד מרוצה ומתרשם מעבודת הצוות המשולבת שנעשתה בין השאר באמצעות שיתוף פעולה איטלקי גרמני שחיבר יחד את שתי יצרניות מכונות האריזה המובילות באירופה לתערוכה הזאת."

מיקלה סקנביני ,  נשיא נציבות הסחר האיטלקית:"חדשנות ושיתוף פעולה הם  מילות המפתח בעניין. לתעשיית האריזה האיטלקית יש כיום פוטנציאל רחב מאוד וזה הולך וגדל. הכוונה היא להרחיב את הפעילות שלנו לעוד שווקי יעד ברחבי העולם וההוכחות הן שיש אכן מגמה של גידול משמעותי בייצוא. לכן לתערוכה הזו משמעות רבה וחשובה מאוד, היא יוצרת מסה קריטית  גם לתחרות בריאה וגם לשגשוג מתרחב בתעשיית האריזה בכללותה."

אלברטו באלוקו, מנכ"ל חברת באלוקו (חברת מזון לייצור עוגות) :"בתעשיה קיים כיום פרדוקס מסויים והוא התחזקות התחום של הייצור באמצעות רובוטיקה. לכאורה, רובוט אחד שווה ויתור על עובד אחד. למעשה, בשנים 2017-2018,  פיתחנו בחברה שלנו מגמה של ייעול תהליכים באמצעות הרחבת הידע לעובדים, ואיפשרנו להם למעשה להיות שותפים למהלכים של פיתוח טכנולוגי יצרני ,מבלי שנצטרך לוותר עליהם. זה יצר איזון גם בתחום העבודה עצמה וגם בכך שהותרנו למעשה עובדים במקומם אבל הרחבנו את הידע המקצועי שלהם באופן יעיל יותר לטובת המפעל."

שיחות עם חלק מהחברות המציגות גילה מגמות מעניינות מאוד.

חברת ELOPAK הנורבגית היא אחת מיצרניות אריזות נוזלים, ומדבקות המובילה בעולם.

החברה, השוכנת בעיר בסקוורד בנורבגיה , נוסדה בשנת 1976. היא מעסיקה 2800 עובדים בכל רחבי העולם .יש לה נציגויות ב8 מדינות באירופה , בארצות-הברית, קנדה, מקסיקו ודרום אפריקה.

החברה הציגה בתערוכה מגוון של מוצרים לפתרונות אריזה בתחום משקות נוזליים (  יין, משקאות קלים, חלב, מיצים ועוד).  שמירת הטריות של האריזות היא בתקופה של מ3 חודשים ועד שנה. החברה, הציגה גם מכונת ייצור מיוחדת לאריזות, ועל פי נציגה הבכיר בתערוכה אחד המאפיינים הבולטים בה היא שימת דגש עיקרי על תהליכי ייצור אקולוגיים ומוצרים שעומדים בתקנים אקולוגיים אירופאיים וכלל עולמיים ולכן חלק ממוצריה מוגדרים באופן מובהק כמוצרים ירוקים.

חברה נוספת הייתה חברת ARTES  האיטלקית השוכנת בעיר ארטיזיה. החברה שקיימת כבר 45 שנה, מעסיקה 60 עובדים ומתמחה בעיקר בייצור מדבקות ותוויות לתחומי תעשיה שונים, כולל מזון, קוסמטיקה, כימיה, משקאות ויין, ופנאי.

 

 בתערוכה הציגה החברה סוגי מדבקות ותוויות שונות. השוק הייעודי שלה הוא בעיקר בקרב יצרני המזון,  הכימיקלים לסוגיהם,  מוצרים מינרלים, קוסמטיקה, צעצועים, שלטי אזהרה ועוד.

היא מייצאת בעיקר לגרמניה וטורקיה. נציגת החברה בתערוכה ציינה כי היתרונות הבולטים של החברה הם: גמישות בתמהיל לסוגי המוצרים, יחס איכפתי ללקוח, איכות גבוהה מאוד של המוצרים, טכנולוגיה מתקדמת בתחום ולאחרונה רכשה החברה גם את המכונה המתקדמת כיום בעולם לייצור אריזות, תוצרת חברת גאלוס השוויצרית.

 

חברת HBO, מסין, הציגה בתערוכה מגוון של מכונות לייזר  לתחום האריזות. החברה הציגה בתערוכה בפעם הראשונה ולדברי נציגה הבכיר זה היה מעניין וחדשני. הנציג הבכיר של החברה טען כי היתרונות של החברה הם בעלות הנמוכה  של המכונות והפתרונות, באיכות הקומפקטית והיעילה של המוצרים ובעובדה שמדובר במפעל לא גדול, שהקשר איתו יכול להיות יעיל ביותר בגלל תהליכי ייצור ועבודה מהירים יותר בזמני אספקה ובמחיר הסופי.

 

באולם 20, הציגו מיטב יצרניות הדפוס המובילות בעולם, והוא כלל חברות מובילות כמו: היידלברג, קנון, HP, ריקו, אפסון, מימקי, קוניקה מינולטה, ועוד.

יצרנית הדפוס הגדולה, היידלברג הציגה בתערוכה את המכונה החדשה שלה VORSAFIRE EV.  מכונה גדולה, בעלת חמישה צבעים, יכולת הדפסה של 95 דפים לדקה, וגודל של 330 מ"מ X700

מותאמת לאופסט ודיגיטלי וגם להדפסות בכמויות גדולות.

 

חברת HP אינדיגו הציגה בביתן רחב הידיים שלה שלוש מכונות שונות לפתרונות ייעודיים בתחומי האריזה ובתחומים נוספים.

מכונת ה12000 הידועה של אינדיגו הוצגה גם על ידי שני נציגים ישראלים של החברה, אמיר רזיאל ומושיקו  לב-הר. המכונה, הוצגה בתערוכה בין השאר בעבור יצרני קרטון, אריזות ובתי דפוס שונים מכל רחבי אירופה.

כמו כן, הציגה HP, שתי מכונות נוספות: PAGHWIDE XL, הייעודית לתחום ההדפסות ההנדסיות ומכונת התלת מימד החדשה שלה SERIES- 300/900 .

 

חברת CENON   הציגה מגוון רחב של פתרונות בתחום ייצור מוצרי דפוס ואריזות. אלו כללו- מכונת ייצור של קנון לדפוס הדיגיטלי ומכונת הדגל  OCE-6000  לשחור-לבן. יחד עם פלטפורמות לפתרונות הדפסה שונים לבתי דפוס בינוניים וקטנים. בביתן של קנון נכח גם מנכ"ל חברת גטר , גיא מור. גטר היא הנציגה הבלעדית של קנון בישראל בתחום מכונות וציוד הדפוס.

 

חברת אפסון הציגה בתערוכה  מבחר פלוטרים בעיקר לפתרונות הדפסה לתחום הטקסטיל ולמוצרי סובילימציה. בביתן של אפסון הוצגו גם דוגמאות עבודה שבוצעו בזמן אמת.

 

יומה הראשון של התערוכה היה גם גדוש בפעיליות עיוניות מרתקות

אחת מהן התקיימה בביתן אריזות הזכוכית. תחום שהולך ומזניק את עצמו קדימה, בפרט לנוכח התקנות האקולוגיות המחמירות שיצרו תמונת מצב חדשה להגדלת הביקוש ההמוני בתחום אריזות הזכוכית על חשבון אריזות הקרטון בייצור המוני ההולך ומצטמצם.

ההרצאה בתחום שהתקיימה במתחם אריזות הזכוכית, עסקה בשני נושאים

המרצה הראשונה אלינורה בורדיני,  מחברת MAPROSS  האיטלקית, הנחשבת כאחת מיצרניות אריזות הזכוכית הגדולות באירופה. נתנה תמונת מצב עדכנית לגבי השינויים הגלובליים בתחום, בהתייחס למצבה של החברה שבה היא עובדת:" החברה נוסדה בשנת 1952, יש לה נציגיות ב34 מדינות בכל רחבי העולם, מאיטליה ועד סין. המפעל המרכזי שוכן בבולוניה. היא מעסיקה כ12 אלף עובדים. מגזר הלקוחות שלה כולל יצרני מזון, משקאות, זכוכית, היי טק ועוד.  היתרונות של החברה, יציבות מלאה ביחסים עם לקוחות , גמישות בהתאמה מודולרית למוצרים לפי ביקוש, איתנות פיננסית ויציבות, יכולת גבוהה מאוד לעמוד בתנאי התחרות המאתגרים בתחום. במפעלי החברה תהליך הייצור והבקרה מצולם כל העת. המוצרים מתוכננים לפי דרישות אופטימליות של הלקוח והתאמה קפדנית לתקנים האירופאיים והבינלאומיים בתחום: מימדי הבקבוקים ( קיבולת פנים, משטחי פנים וחוץ) עמידות החומרים עצמם, אופני הטבעות לוגואים, תוויות ומדבקות על הבקבוקים, בקרת איכות גבוהה מאוד, התקנות מהירות של כל סוגי המכונות ותמיכה טכנית שוטפת ורחבת היקף ללקוחות."

המרצה השני,  מרקו קומלי, מנהל מחלקת החקר והמדע בחברת טאגו:" בתור ספקים חשוב לנו ליידע היטב את הלקוחות בשני דברים הנוגעים לבקבוקים הייעודיים לאריזות, האחד- מה אנחנו מספקים להם ועל איזה צרכים בדיוק זה עונה. השני-לתת להם אפשרות להבין לעומק, מה הם התהליכים שישנם כיום בייצור בקבוקי זכוכית שלא היו קיימים בעבר ומהווים כיום, ולכשעצמם גם פתרונות חדשנים , יעילים ויצירתיים כאחת. שקיפות מלאה בעניין, תייצר לדעתי גם הרחבה עסקית , תעשייתית ומסחרית בתחום, וגם תאפשר תמונה רחבה, כדאית יותר הן לנו כספקים והן ללקוחות שלנו."

 

ביומה השני של התערוכה, התקיימה הרצאה מרתקת שעסקה בנושא אבטחת מידע והשפעתו על תחומי ההדפסה והאריזה.

המרצה, קולונל פיטרו רומנו, ראש יחידת שמירה על קניין רוחני בגוף האמון על אכיפת החוק בתחום הכלכלי  דיבר על הסכנות בחשיפת מידע עסקי, בצורה בלתי מבוקרת ועל הדרכים הישימות כיום באיטליה ומחוצה לה בהגנה אופטימלית בענין.

בתערוכה ביקרו גם נציגים מישראל, ביניהם:

לירון ענו,סמנכ"ל שיווק  מדפוס עמנואל מראשון לציון: "התערוכה הייתה מרשימה. הוצגו בחלקה הגדול דברים מרשימים ומתקדמים וגם חדשנים ובאופן עסקי גם יצרנו שם קשרים חשובים. ככלל, ניתן בהחלט לציין לטובה את העובדה הבולטת שאיכות הציוד האיטלקי בתחומי דפוס ואריזה היא גבוהה וטובה מאוד כיום."

אילן יפה,מנהל טכני בכיר מחברת ארטא:"התערוכה הייתה עשויה טוב. וההתרשמות הכללית היה שהארגון, הסידור והרמה הייתה ידידותית. והצלחתי סוג של מוצר חדש ומועיל אולי לנו בתחום דפוס המשי."

אלנה קסטרו די קסטרו,מנהלת מחלקה גרפית מחברת י.א.מ.א התרשמה לדבריה מהרמה הגבוהה של התערוכה והאיכויות השונות שהוצגו בה וכן מהעובדה שמדובר בתערוכה גדולה ומובילה בדומה לתערוכות הדפוס והאריזות הגדולות בעולם.

 האנליסט הבכיר מנציבות הסחר ישראל-איטליה וראש המשלחת, ניר מלח, סיכם את התרשמותו מהתערוכה: "הרעיון שבקיום חמשת התערוכות הללו במקביל, במקום אחד, נולד מתוך הצורך להתמקד בהצגת שרשרת האספקה ​​כולה. זה אכן היה אירוע חד-פעמי מרשים ביותר שהוא שלם ואוניברסלי מבחינת התוכן שלו, שבו, אנשי מקצוע מכל המגזר התעשייתי יכלו למצוא במקום אחד, מגוון רחב של פתרונות, החל מעיבוד פלסטיק וגומי עד לאריזה, לדפוס תעשייתי ומסחרי, התאמה אישית של אריזות ותוויות, לרבות טיפול ואחסון של מוצרים."

"המשלחת הישראלית כללה נציגים של  17 חברות ישראליות מתחום הפלסטיקה הגומי המזון והדפוס וכמו כן, נציג של התאחדות התעשיינים. לחברי המשלחת הישראלית הוצע אירוח מלא שכלל, כרטיסי טיסה, לינה הסעדה וארגון פגישות עם המציגים בתערוכה באמצעות פלטפורמה המכונה MY MATCHING. כל חברי המשלחת ללא יוצא מן הכלל הביעו סיפוק רב מרמת הארגון והתוכן של התערוכה וחלקם אף ביצעו רכישות של ציוד חדשני לפס הייצור של המפעלים, אותם הם מייצגים."