Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

הדפסות לפסח תמונת מצב

חג הפסח הוא ממש בפתח  בעבר, הפסח היה חג של ממש לאנשי הדפוס עשרות אלפי הגדות פסח היו מודפסות בבתי דפוס בכל רחבי הארץ  בתי דפוס גדולים  בינוניים וקטנים היו  נשכרים מאוד מכך שמקומות עבודה, גופים ציבוריים גדולים  משרדי קידום מכירות ומשרדי פרסום היו מזמינים אצלם הגדות פסח מרהיבות עין  צבעוניות מיוחדות

מאת: ראובן שבת |

 

חג הפסח הוא ממש בפתח. בעבר, הפסח היה חג של ממש לאנשי הדפוס. עשרות אלפי הגדות פסח היו מודפסות בבתי דפוס בכל רחבי הארץ. בתי דפוס גדולים, בינוניים וקטנים היו  נשכרים מאוד מכך שמקומות עבודה, גופים ציבוריים גדולים, משרדי קידום מכירות ומשרדי פרסום היו מזמינים אצלם הגדות פסח מרהיבות עין, צבעוניות, מיוחדות.

כל המלאכה הזאת הביאה גם שכר נאה בצידה לבעלי בתי הדפוס.

לכך התווספוו גם מתנות שונות, שהיו ארוזות היטב וראוי באריזות קרטון מרהיבות , עם מתנות שונות בתוך האריזה, ארוזות גם הן. עבודות האריזה התבצעו על ידי בתי דפוס רבים.

כיום, התחושה בבירור היא כי ישנה ירידה בתחום ההדפסות לכבוד חג הפסח. ירידה מתונה אומנם, אבל בכל זאת ירידה והשאלה לאור ירידה יציבה זו אפשר להצביע על מגמה ברורה ולהיערך אולי בהתאם לכך לפתרונות אחרים בתחום ההדפסות לחג.

אמיר בייגל הבעלים של דפוס פרומו מדיה מפתח תקוה:" פעם היו מכינים מתנות מיוחדות  לפסח  באופן מיוחד לירידי עובדים שהתקיימו לפני החג. כיום זה כמעט ונעלם.  ככלל, המצב כיום הוא שהתנודות הן מאוד משמעותיות -יש ימים מטורפים ויש ימים שקטים. אז במיוחד לעניין הזה של החג זה מקבל ביטוי בכך שפתאום לקוח רוצה עבודה דחופה לרגל החג ומהר ככל שניתן  לעומת לקוח שבקושי צריך להדפיס איזו סדרת ברכות לחג לעובדיו, וכו'. הירידה הזאת בכמויות ההדפסה לפסח כמתנות חג כאלה או אחרות, אינה נובעת אך ורק מהשינויים בתהליכי ההתקשרות עם לקוחות, ספקים ועובדים, אלא גם מהעובדה כי היום בתי דפוס נותנים עבודה שהלקוח היה מקבל אותה לפני עשור בחודש ימים בכמה ימים. לכן ,זה גם משנה את היחס של הלקוח כלפי בית הדפוס ובעבורנו זאת בהחלט בעיה".

עובד כהן, הבעלים של כריכיית עובד מתל אביב ושל חברת טי טאג מתל אביב :"קיימת בשנים האחרונות ירידה ברורה. אבל מצד שני, יש מצב של יציבות בביקוש למוצרים ייחודיים לחגים ( מדבקות מיוחדות וכו') למוסדות לימוד כמו בתי ספר וגני ילדים. גם הצריכה של מוצרי חג מודפסים או ממותגים נותרה בעינה."

 עמנואל ענו, הבעלים של דפוס עמנואל מראשון לציון:" כיום אין לחץ  בחג  הפסח. בשנים עברו זה היה כמו בית משוגעים. בחמש השנים האחרונות יש ירידה מתמשכת במוצרים כמו הגדות פסח, מתנות לחגים, אריזות לחג וכו'. בעבר רשתות השיווק היו מציפים את הרחובות ותיבות דואר בחומרים פרסומיים שלהם בפרט בגלל המבצעים שלהם בחגים. לדעתי מגמה זו של ירידה תלך ותגדל.

 

זמיר בר לב: הבעלים של דפוס פרינטיב מירושלים:" היה פעם מצב של  מאות אלפי הגדות ודיוור ישיר, על ידי חברות. הכמויות הרווחות כיום בתחום   הן בין 10 ל200. בהזמנות פרטיות, או לפי התאמה פרסונלית.  להערכתי, בתי דפוס גדולים ממשים מלאים  של הגדות שיש להם ומוכרים אותם. ולהערכתי  יווצר מצב שתוך כמה שנים זה יעלם לגמרי.  מה שיוותר זה הגדות פסח שבנויות בהתאמה פרסונלית למשפחה בלבד, או לארגונים בהיקפים מצומצמים הרבה יותר. כך שמי שיהיה מקורי יותר, איכותי יותר במוצרים הללו יידע גם לייצב את עצמו מבחינת המוצרים הללו וירוויח. אבל זאת תהיה נחלתם של מעטים הרבה יותר מבתי הדפוס שכיום עדיין עוסקים בכך בכל זאת."