Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

זירוקס בקידום הדפוס בישראל

עמר שליט המנכ"ל החדש של זירוקס ישראל נכנס לתפקידו לפני מספר ימים ועם כניסתו מביא איתו גישות דינמיות חדשות להזנקת החברה ומוצריה בשוק הדפוס בישראל שליט בן 42 נשוי+ 3 מתגורר בתל אביב ובעל תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים  לפני כניסתו לתפקיד מנכ"ל שימש כסמנכ"ל ערוצי הפצה למכונות הדפוס המשרדיות של החברה סגמנט A3ו-A4 המהוות את החלק הארי של תחום ההדפסה בישראל

מאת: ראובן שבת |

עמר שליט, המנכ"ל החדש של זירוקס ישראל נכנס לתפקידו לפני מספר ימים ועם כניסתו מביא איתו גישות דינמיות חדשות להזנקת החברה ומוצריה בשוק הדפוס בישראל.

לתמונות לחץ כאן:

שליט בן 42, נשוי+ 3,מתגורר בתל אביב ובעל תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים. לפני כניסתו לתפקיד מנכ"ל, שימש כסמנכ"ל ערוצי הפצה למכונות הדפוס המשרדיות של החברה,סגמנט A3ו-A4, המהוות את החלק הארי של תחום ההדפסה בישראל.

לפני הגעתו לזירוקס שימש שליט כמנכ"ל חברת "מעתק" העוסקת בשיווק ומכירה של מכונות צילום.

זירוקס ישראל מעסיקה כיום כ-70 עובדים (30 מתוכם אנשי שירות טכני). מגזר הלקוחות שלה הוא הרחב ביותר לעומת שאר חברות הדפוס בישראל. החברה מעניקה תמהיל פתרונות רחב המותאם בצורה אישית לכל לקוח, החל ממשרדים קטנים, דרך חברות וארגנים ועד בתי דפוס בכל הגדלים.

הראיון איתו התקיים במשרדי זירוקס בפתח תקווה.

שאלה: זירוקס העולמית היא קונצרן ענק בעולם, אתה נכנס לחברה קטנה בממדיה אבל חשובה מאוד לקונצרן עצמו, מה זה אומר מבחינתך?

"אכן כך, זירוקס העולמית היא למעשה קונצרן ענק המעסיק כ-50 אלף עובדים ברחבי העולם. לכאורה, סדר הגודל של השוק הישראלי והיקף הפעילות כאן הוא קטן מאוד ביחס לעולם. יחד עם זאת, זירוקס העולמית רואה בישראל קרקע פורה מאוד לבחינה של  מכונותיה המתקדמות ובכלל השוק המקומי נחשב מהמובילים והמתקדמים בעולם בתחום הדפוס לסוגיו. לכן, אני באופן אישי רואה בכך אתגר מהותי עם משמעות ואחריות גדולה - להמשיך את המסורת הראויה, המתקדמת והחשובה של חברה מובילה בתחום מיכון הדפוס בישראל, כמתבקש, ועל פי איכויותיו וחשיבותו העולמית של השוק הישראלי לזירוקס כמקום שבו אפשר להיווכח כיצד המכונות מצליחות בבתי הדפוס וכיצד בתי הדפוס מצליחים בזכות שיתוף הפעולה ההדוק איתנו."

שאלה: מה הם הקווים המנחים שלך בניהול החברה ביחס לשוק הדפוס?

"א. הגדלת המכירות בתחום הייצור של מכונות דפוס המבוססות על טכנולוגיות דיו.

ב. הגדלת נתח השוק בערוצי ההפצה.

ג. העמקת מתן השירות המקצועי של זירוקס בתחום הטכנולוגי וגם בתחום שיתופי הפעולה העסקיים עם הלקוחות שלנו."

עמר שליט מצביע על נתונים מוכחים שעל פיהם לזירוקס יש למעלה מ-70% מכלל נתח השוק במכונות ייצור דיגיטליות בדפוס הישראלי.

סקרים מקיפים שנעשו מצביעים כי ל-90% מהנשאלים בענף הדפוס יש שביעות רצון מלאה הן מהמכונות והן מהשירות של זירוקס ישראל.

החברה מוכרת כיום 10 דגמי מכונות לדפוס הדיגיטלי. החל מהמכונה הפשוטה מדגם -95D, וכלה ב IGNT-5 .

"טווח המכונות הללו מותאם באופן מודגש לצרכי השוק הישראלי," מסביר עמר שליט," למכונות של זירוקס יש אמינות, חדשנות טכנולוגית מובילה, ושירות שאין כדוגמתו אצל חברות אחרות. אנחנו מעסיקים 30 אנשי שירות טכני שזה כמחצית מעובדי החברה. למספר הזה אין אח ורע בשום ארגון דומה לנו בישראל. הטכנאים הללו מיומנים וברמה גבוהה מאוד המסוגלים לתת מענה יעיל, לאורך  כל שעות היממה ובכל מקום בארץ. בנוסף לכך, השקנו עבור בתי הדפוס את אתר הצבע בשם קולור איט, המותאם פרסונלית לכל לקוח".

שאלה: זירוקס ישראל ידועה גם באיכות אנשי המכירות שלה, תסביר את זה?

"אנשי המכירות שלנו הם מהמובילים בענף מכיוון שהם לומדים ויודעים על הלקוח באופן מקיף ויסודי ביותר. כל אחד מהם עובר הכשרות מקצועיות מקיפות מאוד, קורסים והדרכות המאפשרות לו לתת מענה לכל לקוח ולכל סוג של מכונה. אנשי המכירות של זירוקס ישראל נותנים יחס אישי לכל לקוח, לא משנה איזו מכונה רכש מאיתנו. התורה שלנו על רגל אחת היא שאם הלקוח מקבל את מה שהוא צריך הן מבחינת השירות והן מבחינת המכונה שמתאימה לצרכיו עם פתרונות ייחודיים, הוא יכול לצמוח ואנחנו יחד איתו. האיכות הזאת היא תוצאה של מאמץ אנושי אבל גם של הבנה רחבה בכל הספקטרום של צרכי ענף הדפוס. במילים אחרות, אנשי המכירות מבינים מה הלקוח רוצה ויודעים לתת לו בדיוק את מה שהוא רוצה, מבלי לוותר על היחס האישי כלפיו."

עמר שליט צודק. אין כמעט בית דפוס בישראל, מאילת ועד מטולה, שאין לו לפחות מכונה אחת של זירוקס. אפשר למשל למצוא מכונה קטנה בבית דפוס משפחתי של שני עובדים ברמלה ואפשר למצוא סדרה שלמה של מכונות בארגון ציבורי גדול.

שני סוגי הלקוחות הללו למרות היותם מצויים בקצוות השונים של הספק, מקבלים ממנו יחס שווה וסיוע מקצועי מקיף כל העת.

זירוקס ממשיכה להגדיר את עצמה גם כשותף עסקי של לקוחותיה ככזו, היא פיתחה פלטפורמה תחרותית של כמויות הדפסה המותאמות לכל לקוח בנפרד וכל מי שעובר את הרף שנקבע, זוכה לפרס ראוי מהחברה.

"בבסיס שיתוף הפעולה העסקי שלנו עומד עם הנחת עבודה חשובה מאוד," מסביר שליט," המכונה, שיטת העבודה, המוצרים של בית הדפוס, קטן כגדול, צריכים להיות מותאמים לצרכי בית הדפוס, מותאמים ללקוחות שלו ושבית הדפוס יהיה מסוגל תמיד לתת את השירות הטוב ביותר בתחום."

שאלה: מה לגבי התחרות הקשה כיום שיש בענף הדפוס הישראלי בין החברות המשווקות מכונות?

"תחרות היא דבר מצוין ואנחנו לא מודאגים ממנה יתר על המידה. מאידך, זירוקס היא מותג עולמי בעל שם משמעותי. יש לנו מכונות טובות מאוד, ואנחנו יכולים בהחלט לבוא לקראת לקוחותינו בתנאי התשלום והעבודה איתם. אולם, הדבר לא יעשה בכל מחיר, כי לזירוקס יש תפיסה מובהקת הנוגעת לרמת השירות שהיא נותנת ללקוח, ליחס כלפיו, לכך שהוא יצליח. אלו דברים שאינם מדידים בהכרח בתנאי תשלום של מכונה או בהורדת מחירה, אלא מהווים ערך מוסף חשוב ומקיף לעצמו שעל פי אנחנו פועלים כיום בשוק. התפיסה הזו שהיא בסיסית ומהותית הוכיחה ומוכיחה את עצמה לאורך כל הדרך, לכן אנחנו כיום החברה המובילה בתחום מיכון הדפוס בישראל ונמשיך להיות כאלה.