Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

תקשורת בינאישית להצלחה בדפוס

תחום התקשורת הבינאישית מהווה גורם חשוב מאוד להצלחה עסקית   ענף הדפוס על מגזריו השונים הוא ענף דינמי מאוד שמערך התקשורת הבינאישית בהתנהלות שלו מהווה מרכיב הכרחי מאוד החל מהיחסים בתוך בית הדפוס עצמו. בין אם זה בית דפוס קטן וכלה במפעל דפוס גדול  עבור דרך תקשורת עם ספקים  לקוחות ונותני שירותים

מאת: ראובן שבת |

 

תחום התקשורת הבינאישית מהווה גורם חשוב מאוד להצלחה עסקית.  ענף הדפוס על מגזריו השונים הוא ענף דינמי מאוד שמערך התקשורת הבינאישית בהתנהלות שלו מהווה מרכיב הכרחי מאוד.

החל מהיחסים בתוך בית הדפוס עצמו. בין אם זה בית דפוס קטן וכלה במפעל דפוס גדול, עבור דרך תקשורת עם ספקים, לקוחות ונותני שירותים.

 

במרכיבים הללו ישנה התייחסות חשובה שיכולה להשפיע על הצלחתו או אי הצלחות של הדפוס

ובעלי בתי דפוס, ספקיו ונותני השירותים שלו יודעים זאת היטב.

ראובן מיכאלי, הבעלים של דפוס גלאור מתל אביב:" מבחינת תקשורת בינאישית עם לקוח צריך לזכור את החשוב מכל וזה שכל לקוח הוא עולם בפני עצמו ואין לקוח אחד דומה למישנהו. כמו שאין עבודה דומה בין הלקוחות. לכן, בתקשורת בינאישית עם לקוחות אתה צריך להיות קשוב היטב לדרישות שלו, לצרכים שלו ולפעול לפי קודים של תקשורת שבה הלקוח יחוש עצמו ובצדק שהוא הכי חשוב מכל  השאר. אז ההבנה הזאת שבה כל לקוח הוא עולם בפני עצמו וכל עבודה שלו היא עבודה בפני עצמה, יחידה ומיוחדת, תגרום ליצירת הבנה ברורה יותר ותצלח יותר מבחינה תקשורתית לטובת הדפוס".

 

לירון ענו,סמנכ"ל תפעול, דפוס עמנואל מראשון לציון: " מבחינת תקשורת בינאישית עם לקוחות, אז צריך לתת ללקוח את התחושה המוצדקת שהוא מקבל בבית הדפוס שירות מלא שכולל גם ייעוץ מקצועי נלווה ואיכותי למוצרים שלו. כלומר, להיות "ראש גדול", לא לקחת את העבודה והתשלום וזהו. אלא לתת ללקוח אפשרות שבנויה על תקשורת בינאישית שבה יש השפעה וערך  מוסף רחב גם לצרכים אחרים שלו: שהוא יכול לשאול, להתייעץ ללא חשש או פקפוק. לדעת לתת לו עצות טובות באופן תקשורתי נכון שישפיע עליו לטובה.

אבל אלו הם כללים שצריך ליישם אותם עם תחילת העבודה ולא במהלכה והם אכן משפיעים בהמשך על הצלחת הדפוס מבחינה תקשורתית עם לקוחות".

אייל חרפק, בעלים של גרפיקה בצלאל מיבנה:" בתור יצרני אריזות, כולל גימורים שטנצים,  המספקים למיטב החברות במשק, חשובה לנו מאוד התקשורת הבינאישית הפנים ארגונית. בפרט עם אנשי המקצוע הראשיים שמפעילים את המכונות ובהם תלוי למעשה רוב רובו של תהליך הייצור עצמו.

לכן, ההקפדה שלנו למשל, היא שאנשי המקצוע יחושו תמיד בפתיחות  במפעל. שלא יצטרכו להתנהל באופן שעלול להיות מתסכל מול לקוחות כי זה בהחלט לא תפקידם. אני טוען כי הבסיס לתקשורת בינאישית טובה עם לקוחות תתחיל תמיד במפעל עצמו בין העובדים לבעלים ומשם זה רק יכול להתפתח לכיוונים חיוביים עם לקוחות וספקים,.

דניאל בן מויאל, מנהל שיווק פורמט רחב אפסון ישראל:" בתקשורת בינאישית בין ספק ללקוח צריך ראשית כל להבין את תהליכי תיאום הצפיות שביניהם. אבל כמובן שראשית כל חייבת להתפתח אינטרקציה ראשונית בעניין. אם ניקח לדוגמא 50 דקות שיחת היכרות. הרי חלק גדול ממנה, צריך לגעת בהיכרות אישית בין הספק ולקוח. לראות שיש ביניהם גם דינמיקה אישית, כי הרי הם עומדים ללוות אחד את  השני לאורך זמן בלתי מבוטל. אז ברגע שזו קיימת אפשר בהחלט להמשיך הלאה לעבר תאום צפיות

תאום צפיות הוא התחום שבו נקבעים מראש כללים כמו: אופן התשלום, מועדי אספקת המוצר, התמיכה הטכנית וסוגים נוספים של סיוע ותמיכה מצד הספק כלפי הלקוח. בכל הדברים הללו  צריך גם להיות מוכנים להיערכות מול אילוצים הדדיים וכו'. אבל כאמור הבסיס לכל המשך דרך היא "הנגיעה ההדדית", ", הכימיה", "דינמיקת הפעול", ואת זה בהחלט תקשורת בינאישית יכולה לספק ללקוח ולספק כאחת, כבר בפגישה הראשונה שביניהם".

ליאור שני, מנהל שיווק חברת גלובוס מחולון:" 70% ממערך הקשרים שבין ספק ללקוח בנוי מעיקרו על תקשורת בינאישית טוב. אנשים לא מתחילים ישר לחפש את המחיר, אפילו אם הם אומרים את זה וזאת טעות נפוצה לצערי. הם מחפשים את הקשר הטוב, את ההדדיות שביניהם.

ברגע שלקוח רואה לפניו פתיחות, חברות, אמינות ויחס הוגן ( ואלו דברים שניתן לעמוד עליהם באופן מיידי כמעט), ההחלטה שלו תהיה במובהק לשתף פעולה עם אותו ספק, ובכל דבר שיהיה בתחום שלו".