Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

כנס אריזות מוצלח בסיציליה

איגוד יצרני הדפוס הנייר וההמרה  מאיטליה קיים בתאריכים 19-22 לספטמבר כנס אריזות ייחודי בעיר פלרמו בסיציליה   הכנס  התקיים תחת השם - PRINT 4 PACK בין המשתתפים בכנס הייתה גם משלחת של שישה נציגים מישראל שכללה את גדעון פישמן  מבעליה של יצרנית המדבקות הגדולה חברת פתקית  יואב כספי, מנהל השיווק של חברת דולב המשווקת מכונות וחומרי גלם בתחום הדפסת האריזות, אייל חרפק סמנכ"ל דפוס גרפיקה בצלאל מיבנה המתמחה בתחום האריזות  עורך דין חגי אדרי  ראש תחום פלסטיקה בהתאחדות התעשיינים וניר מלח   אנליסט מסחרי בכיר בנציבות הסחר האיטלקית  שעמד בראש המשלחת.

מאת: ראובן שבת |

איגוד יצרני הדפוס, הנייר וההמרה  מאיטליה קיים בתאריכים 19-22 לספטמבר כנס אריזות ייחודי בעיר פלרמו בסיציליה.  הכנס  התקיים תחת השם - PRINT 4 PACK. בין המשתתפים בכנס הייתה גם משלחת של שישה נציגים מישראל שכללה את גדעון פישמן , מבעליה של יצרנית המדבקות הגדולה חברת פתקית. יואב כספי, מנהל השיווק של חברת דולב המשווקת מכונות וחומרי גלם בתחום הדפסת האריזות, אייל חרפק סמנכ"ל דפוס גרפיקה בצלאל מיבנה המתמחה בתחום האריזות,  עורך דין חגיי אדרי  ראש תחום פלסטיקה בהתאחדות התעשיינים וניר מלח , אנליסט מסחרי בכיר בנציבות הסחר האיטלקית.

לתמונות לחץ כאן:

 

בכנס השתתפו כ300 איש  ו50 מהם היו נציגים של מדינות מחוץ לאיטליה. אלו כללו מלבד את ישראל את ארצות הברית, טורקיה, איראן, מצרים, לוב, מרוקו, אלג'יר ותוניס.

פלרמו, עיר עתיקת יומין וציורית מאוד שהוקמה במאה השמינית לפני הספירה על ידי הפיניקים קידמה את פני הבאים במזג אוויר קייצי ונעים ששרר לאורך שלושת ימי הכנס.

רחובותיה של פלרמו הם  שוקקי חיים , בילויים  ופעילות מסחרית ענפה של אופנה, מותגים ידועי שם, ומסעדות איטלקיות אותנטיות. בצד אלו, שכיות חמדה היסטוריות ומיוחדות מאוד שאפשר למצוא מהם למכביר בכל רחבי העיר, שוק צבעוני וססגוני מאוד, סמטאות עתיקות ומיוחדות ופינות חמד קסומות הפזורות לאורך העיר ולרוחבה.

הכנס שהתקיים ב תיאטרון סאביו (TEATRO SAVIO.) בלב פלרמו   כלל הרצאות של מיטב מומחי האריזה מאיטליה ובצידם גם יצרני אריזות, מעצבי אריזות וצרכני אריזות גדולים וידועי שם. כמו כן במהלך הכנס התקיימו מספר דיונים סביב שולחן עגול. כאשר האירוע כולו תורגם באופן סימולטני לצרפתית ואנגלית.

יומו הראשון של הכנס כלל  דברי פתיחה על מטרותיו ויעדיו.  המארחים הדגישו בדבריהם את הצורך להשיג יעדים של קידום הסקטור הטכנולוגי בתחום ייצור האריזות באיטליה ובמדינות שהוזמנו לכנס. כאשר דגשים בולטים היו לדבריהם, הרחבת טווחי שיתופי הפעולה בתחומי המיכון, ייצור האריזות וקידום נושאים הנוגעים באריזות כמו עיצוב אריזות והגנת הסביבה ( קיימות).

"כולנו צרכנים של אריזות" היה אחד המסרים הבולטים בכנס מיד עם פתיחתו. הדוברים, מהם אנשי אקדמיה בכירים בתחום, טענו   שהאריזה היא למעשה דיאלוג יצירתי בין היצרן לצרכן הסופי  וככזו תפקידה ליצור ככל שניתן תקשורת מיידית בין הצדדים.

דגש נוסף שניתן ביום הראשון היה של שימוש באריזה כמקור להנאה אסתטית של הצרכן ולתחושתו האישית כלפי המוצר ולשם כך יש צורך להבין מה הם מילות המפתח הנפוצות ביותר בקרב צרכני המוצר לגבי האריזה וכיצד יש לעודד אותם לחוש קרבה למוצר בשל השילוב שבין עיצוב האריזה למילות המפתח שלה.

"במובנים רבים, אריזה היא מה שאנו שואפים ומשתוקקים אליו".

באופן הזה ,על פי דובר אחר בכנס, אריזה היא גורם מושפע משינויים/ מחולל שינויים/ פועל בהתאם לשינויים. המתרחשים בחברה באותה עת ומושפעים במובהק מטרנדים.

"צרכנים רוצים הגנה סביבתית".

דגש נוסף ביומו של הכנס ומפי דובריו נגע בתחום איכות והגנת הסביבה. קיים שוני בין הדרישות של הצרכנים לאורך הדורות. ההורים של הילדים מתעניינים בדברים שונים על האריזות מאשר ילדיהם, וכך גם יהיה כאשר ילדיהם יתבגרו ויהפכו להורים בעצמם. אבל איכות הסביבה וההגנה על הסביבה הפכה להיות היום הכרח בקרב צרכנים רבים. לכן, חלקם הגדול גם מבצע בדיקה יסודית מאוד לגבי הכיתוב וההבטחות המופיעות על האריזה של המוצר ביחס למדיניות היצרן לגבי הגנת הסביבה.

"האריזה הייתה תחום בולט מאוד בתערוכת הדרופה".

חלק מהדוברים הדגישו את העובדה שבתערוכת הדרופה האחרונה הוצגו פתרונות ייצור ומיכון לתחום האריזה הרבה יותר מאשר בתערוכות משנים קודמות. כאשר לדבריהם, הדגשים הבולטים שהיו בתערוכה האחרונה נגעו לתחומים כמו: הרחבת הפרסנוליזיציה של האריזות בעולם, טווחי קידום טכנולוגיים שחלו בשוק בכללותו, צמצום הזמן מזמן הרעיון ועד הביצוע ( בגלל האינטרנט והיכולות הגרפיות והטכנולוגיות שזינקו הרבה קדימה בעשור האחרון).

ביום הראשון התקיימו גם שני רבי שיח בתחום

אלו עסקו בין השאר בנושאים כמו  שיתופי פעולה בין יצרני מיכון לאריזות ויצרני אריזות מכל רחבי העולם. אספקטים שונים של החוק בתחום האריזות כמו הגנת הסביבה, זכויות יוצרים, זכויות מסחריות אחרות וכו'.

דוגמה בולטת שהובאה נגעה בתחום ייצור אריזות לתרופות ובתחום הזה מסתבר כי חלק גדול מהצרכנים מעוניינים שמידע מרוכז על התרופה יופיע כבר על האריזה ולא בדף הנלווה אליה.

בסוף היום הראשון לכנס, בערב, הוזמנו משתתפיו לארוחת ערב מכובדת ונדיבה עם שלל יינות איכותיים מיקבי סיציליה, מיטב גבינותיה השונות, פסטות מעולות ומאכלי ים משובחים.

האירוע שהתקיים ב מרכז האירועים הגדול של פלרמו היווה הזדמנות מצוינת ליצירת היכרויות מקרוב בין יצרני וספקי אריזה מקרב משתתפיו .

 

היום השני של הכנס הוקדש ברובו לתחום חידושי אריזות, טרנדים של עיצובי אריזות, ושינויי מגמות סביבתיות וגלובליות בתחום האריזה.

הועלו נושאים דוגמת פיתוח מערכות סימון ושדרוג אריזות דוגמת השינויים המהותיים שחלו בתחום האריזות לקפה( שינויי לוגו, התאמה לדרישות , פרסונוליזיציה ועוד).

כמו כן התקיימו בו שני רבי שיח מרתקים שעסקו בין השאר גם בנושאים אלו.

בסוף היום השני לכנס נסעו משתתפיו לביקור במפעל אריזה בשם פוליפאק השוכן שעה וחצי של נסיעה  מפלרמו. הנסיעה חלפה על פני כפרים ציוריים, מוקפים מטעי זיתים וכרמי גפנים.

במפעל כובדו האורחים ביין, וורמוט איטלקי משובח ודברי מתיקה שונים ערבים לחיך, תוצרת סיציליה ואיטליה. הם קיימו סיור במפעל, התוודעו לבעליו  ולמנהלו. התרשמו מהמכונות, קווי הייצור והסדר ששרר במקום. המפעל עוסק בסוגים שונים של אריזות גמישות לכלל השוק בסיציליה ואיטליה.

 

התרשמותם של באי הכנס הן מישראל והן ממקומות אחרים הייתה חיובית ביותר.

עורך דין חגי אדרי, ראש תחום פלסטיקה גומי ונייר בהתאחדות התעשיינים:"ניתן לומר שהייתה ועידה פורה ומעניינת, ההרצאות והפאנלים נוהלו במקצועיות וכיסו נושאים חשובים לתעשיית האריזה בארץ ובעולם.

בועידה הוצגו החידושים והמגמות העולמיות בתחום האריזה, דברים אלו חשובים מאוד למשתתפי הועידה ולחברות העוסקות בתחום בכלל. זאת לצד כינוס אנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות ומגוון מדינות תרם רבות להרחבת אופקים וליצירת קשרים עסקיים עם נציגי חברות ממדינות האזור.

 

אני חושב שחברי המשלחת הישראלית מצאו עניין רב בנושאי הועידה וניתן לומר שהכנס סייע ליצרנים באופן שיכלו לראות את פעילותם למול המגמות העולמיות והצעדים בהם כדאי לנקוט על מנת להימצא בקדמת הבמה ובשורה הראשונה של היצרנים והספקים המובילים בתחום.

כמו כן, השתתפות המדינות השכנות ונציגי חברות שונות מארה"ב היוותה הזדמנות מצויינת לפיתוח קשרים עסקיים היכולים לקדם את החברות המשתתפות ותעשיית האריזה הישראלית"

גדעון פישמן,בעלים שותף של חברת פתקית מקיסריה:" היה בהחלט כנס פורה, מעניין.ששיקף הדגשים מעניינים בכמה וכמה נושאים הנוגעים לתחומי האריזות. אך ובעיקר איפשר פתיחות של הכרות מקצועית נאותה עם יצרני אריזות קרובים מאזור הים התיכון"

אייל חרפק, סמנכ"ל גרפיקה בצלאל מיבנה:" הייתה רמה טובה של הכנס. הועלו בהחלט נושאים מעניינים. האירוח  היה מכובד וראוי.  בחלק גדול ממנו ניתן היה בהחלט להתרשם מההארה לגבי נושאים חשובים בתחומי החקיקה הסביבתית והגנת הסביבה בכלל."

 יואב כספי,סמנכ"|ל חברת דולב מחולון:" הועלו בכנס נושאים מרכזיים שנמצאים על סדר היום של עולם האריזה. נחשפו יצרנים ממדינות קרובות. ונוכחתנו לדעת שהבעיות הן לרוב אותן בעיות והפתרונות הן לרוב אותם פתרונות. האירוח והנדיבות של המארחים ראויה בהחלט לכל התשבחות."

תגובות מקרב משתתפים ממדינות אחרות:

ד"ר ג'ורג' נאבר, ממצרים הוא מרצה בכיר לדפוס  ובעליו של בית דפוס גדול בקהיר:" הדגשים החשובים שהיו בכנס נגעו לדעתי בשני מישורים מהותיים: התפתחות מואצת שחלה בשנים האחרונות בתחום האריזה וכיצד יצרנים מתמודדים איתה. השני התקדמות רבה של מגמות, טרנדים אופנות וכיצד מתמודדים איתם. לדעתי, משתתפי הכנס בכללותו התמודדו יפה מאוד בנושאים הללו הן בהרצאות שלהם והן ברבי שיח שבהם הם נטלו חלק."

איספק אמבלאגי, יצרן אריזות מטורקיה:" היה כנס חשוב, רב גוני, מסקרן שאיפשר גם היכרות עם יצרני אריזות נוספים מהאריזות. סדר היום והאירוח היו מצוינים ביותר."

מארק ספאקר, מנהל שיווק בכיר של חברת טאפ מארצות הברית, קליוולנד:" כנס מעניין שהביא להגברת הסקרנות הטבעית בין יצרני אריזות לגבי פיתוחים וחידושים בתחומים שונים ומגוונים של אריזות. הזדמנות בהחלט ראויה ומעניינת להיתקל ביצרני אריזות נוספים מהעולם".

 מרקו קלקאני, ,מנכ"ל ACIMGA(אצ'ימגה) איגוד היצרנים האיטלקיים של מכונות הדפוס, נייר והמרהמנהל הכנס:" אחת המטרות המרכזיות של הכנס הייתה לקדם את  תערוכת האריזה שתתקיים במילאנו בשנת 2018. לכן, במובנים רבים הכנס שימש כפרומו עתידי לכך. מעבר לזאת, אנו רואים בכנס הצלחה משמעותית, רבת ערך לנו ולמשתתפיו. נטלו בו חלק 260 משתתפים. 50 מהם הגיעו מ10 מדינות מחוץ לאיטליה, רובן מדינות באזור הים התיכון. זה לא שימש כטבילת אש ליצרנים אלו להכיר קולגות ומתחרים מעבר לארצותיהם, אלא הזדמנות להבין, לדעת לייצר אינטרקציות בתחומים המשותפים לכולם מתחום האריזות ולהתחדש הן בידע והן במפגשים מקצועיים פוריים. אנו גאים על האירוח, על היוזמה, על המרצים ועל האורחים המקסימים שהגיעו. נמשיך בכך עוד!"

 

ניר מלח,ראש המשלחת.

מה הייתה חשיבות הכנס לגבי משתתפים מישראל?

"עבור המשלחת הישראלית הכנס היווה מקור להכרות טובה יותר של התעשייה האיטלקית בתחום הגרפיקה והדפוס, כמו כן, חשיפה למגמות האחרונות של התעשייה הגלובאלית, אודות למומחים איטלקיים ובין לאומיים שהרצו על נושאים כגון: התפקיד החברתי שיש לאריזות , חומרים חדשים שבהם נעשה שימוש בתעשייה, טכנולוגיות ומגמות בתעשיית הדפוס, קיימות מאבק בתופעת הזיופים ועוד.. מעבר לאמור; הכנס הווה גורם הכנה לתערוכת PRINT4ALLשתתקיים ביוני 2018 במילאנו ". 

 

.      מהו הערך המוסף שיש לכנס כזה בכללותו בתחום פיתוח שיתופי פעולה עתידיים בתחום האריזות בין ישראל לאיטליה?

"המטרה הראשית של המארגנים היא כמובן לקדם את תעשיית הדפוס האיטלקית על כל גווניה. באמצעות כנסים מהסוג הזה וביקור בתערוכה העתידית, קיים רצון לכוון את המשתמשים והרוכשים הפוטנציאלים לעבר התעשייה האיטלקית."