Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

יעקב חותך בעדינות

לא מדובר ברוצח סדרתי, אלא ביעקב צצנשווילי, שנחשב לאחד מחותכי הדפוס הטובים בישראל

מאת: ראובן שבת |

יעקב צצנשווילי היה לפני עלייתו ארצה שען וצורף. מקצוע שדורש דיוק מרבי, אבחנה בפרטים הקטנים ויסודיות.

כאשר החל לעבוד בתוך חותך בשנת 1995 בבית דפוס ברחוב נחלת בנימין בתל-אביב, הוא השתמש בתכונות הללו ובעבודה ידנית מדויקת וקפדנית הוציא מתחת ידיו חיתוכי דפוס מדויקים ואיכותיים שהיו לשביעות רצונם של לקוחות הדפוס.

לקח לו עוד ארבע שנים, עד שבשנת 1999 החליט לנצל כיאות את כישוריו אלו ופתח עסק משלו. לעסק הוא נתן שם פשוט, אבל גם מיוחד - 'יעקב החותך'. לפני כשנתיים עבר למתחם בניין פנורמה בתל-אביב.יעקב :

 "בעבודת חיתוך  אריזות קרטון מעוצבות צריכים לעבוד הרבה על דיוק, וגם להיות מקוריים בשביל להצליח. כי ישנם הרבה לקוחות שרוצים באמת שנייצר עבורם דברים מיוחדים. אני בראש וראשונה, מבין את הראש של הלקוח, ומביא לו לבסוף את המוצר המיוחד שהוא מחפש".

לצידו של יעקב עובד בנו מני.

אין קצת בעייתיות עם שם כמו יעקב החותך?
מני: "נכון שבתחילה זה נשמע מוזר למדיי. אבל אחר כך כשרואים ומבינים מה בעצם עומד מאחורי זה, אז מבינים וגם מתרגלים מהר מאוד לשם. בסך הכל, העבודה כאן היא בכלל לא עבודה אגרסיבית, אלא ההיפך מזה-עבודה עדינה מאוד, מדויקת, עם חומרים שמצריכים דווקא לא תנועות גסות של ידיים, אלא תנועות ממש עדינות. יעקב מתמחה בכך, והעובדים מיישמים היטב את מה שהוא מלמד ומראה להם".

יעקב החותך מעסיק 6 עובדים. השטח הוא 160 מ"ר כאשר מרבית המכונות הם מכונות פראס וחיתוך מסוגים שונים.

במה אתם מתמחים?
מני: "אפשר להגדיר אותנו בהחלט כמי שעוסקים בעבודות מיוחדות ופרוייקטים שקשורים לעיצוב מוצרים, השבחת נייר ( כמו הצמדות לנייר ולקרטון), חיתוך חומרים קשיחים (פלסטיק בעובי של עד 3 מ"מ). משטחים דו צידיים. בתחום השילוט אנחנו מבצעים עבודות של מתקני תצוגה קשיחים. למעשה, כל מה שקשור לעיצוב וחיתוך מוצרי דפוס מגוונים, להוציא הדפוס, נעשה כאן".

מי מגזר הלקוחות?
מני: "מגזר הלקוחות כולל החל מלקוחות פרטיים קטנים,(כמו אדריכלים, סטודנטים לאדריכלות, גרפיקה ועיצוב), בתי דפוס ומפיקי דפוס גדולים, משרדי פרסום ויחסי ציבור של חברות מובילות במשק. כולם מכל רחבי הארץ. מרבית העבודה היא בזמני לחץ. אבל היות ואנו מתורגלים בכך אז אנחנו יכולים לעמוד בכל עומס שהוא. לקוחות רבים שמגיעים לכאן, מתייעצים איתנו על המוצרים שלהם. זה לכשעצמו מצביע על מידת היחס הרציני שיש ביננו לבינם".

מה מצבו של הענף הזה בארץ?
מני: "למעשה, יש תחרות בענף הזה. אבל זאת בדרך כלל תחרות בריאה ונורמאלית. בתחום הזה, אי אפשר לעבוד על לקוחות בהורדת מחירים. מרבית הלקוחות יודעים מה הם רוצים ויעדיפו איכות אמיתית וטובה למוצר שלהם על פני סתם מחיר זול למוצר גרוע. יחד עם זאת העלויות שלנו למוצרים שלנו אינם יקרים, אלא סבירים בהחלט. מצד שני- אנחנו לא מתחרים ביצרנים גדולים של מוצרים דומים, כי אנחנו א. מייצרים בכמויות קטנות יותר. מה שלא משתלם להם לעשות. ב. עובדים על רמה איכותית, ממוקדת של המוצרים שלנו, וכך אנו מצליחים בהם".

על מנת להמחיש את כוונתו, מני מראה כמה וכמה מוצרים ייחודיים שהוא ביצע אותם.
כך לדוגמא- מוצר, שהוא פטנט רשום ,המשמש בעת ובעונה אחת בתור מעמד לכרטיסי ביקור, ודפדפת נייר משרדי.

או שורת מוצרים פרסומיים, שבנויים כמסגרת שבתוכה פאזל המתפרק לכמה חלקים, המצליח להעביר את המסר הפרסומי של החברה, החל ממסר פיננסי וכלה במסר של חברת נסיעות גדולה וידועת שם. בצד השני של זה נמצא מגנט.

"החומר שממנו עשויות מרבית המסגרות האלו, נקרא סול," אומר מני," ולמעשה אנחנו היחידים בארץ שפיתחנו רמת מיומנות גבוה בייצור שלו. הוא נחשב כמוצר אטקרטיבי מאוד לתערוכות של מוסדות וארגונים גדולים. יש קושי לייצר אותו. אבל גם כאן אנחנו עומדים היטב באתגר".

יעקב ומני, אב ובנו, ימשיכו להקפיד על חיתוכים מדויקים ואיכותיים בשביל הלקוחות שלהם.
יעקב החותך על כל פנים, הוא עסק של חיתוך רך, עדין ואיכותי, שאפשר בהחלט ללמוד ממנו על רמת היסודיות והרצינות שבה אפשר לעבוד בענף הדפוס.

תגובות

salon

Angelina

|

Hi, nice blog http://www.salondeselenite.com

סגור